Klantenservice 

Welkom bij onze klantenservice. Op deze pagina helpen we je met je meeste vragen.

Heb je een abonnement bij je kapper en wil je je gegevens wijzigen?

Ga dan naar Mijn Slimknippen om je gegevens te wijzigen, etc.

Meest gestelde vragen

Hoe neem ik een abonnement?

Hoe neem ik een abonnement?

Je kunt snel en gemakkelijk in 3 stappen een abonnement afsluiten:

  1. Kies je kapper
  2. Kies je abonnement
  3. Vul je gegevens in

Klaar! Klik op de hyperlink die we je sturen en je bent aangemeld.

Waarom staat mijn kapper niet in het overzicht?

Waarom staat mijn kapper niet in het overzicht?

Kappers bepalen zelf of ze met Slimknippen samen werken of niet. 

Kun je je kapper niet vinden? Laat het ons dan weten, dan benaderen wij je kapper en vragen of hij mee wil doen.

Ingangsdatum

Ingangsdatum

Wanneer je een abonnement afsluit kun je er voor kiezen het onmiddellijk in te laten gaan, of op de eerste van de volgende maand.
Wanneer je het gelijk in wilt laten gaan moet je de iDEAL-link gebruiken, die we je toemailen. Zodra de betaling via iDEAL gedaan is, is het abonnement geldig.

Wil je het abonnement op de eerste van de volgende maand in laten gaan, dan zijn er twee manieren om te betalen. Wanneer je het abonnement afsluit voor de 25ste van een maand verloopt de betaling meteen via automatische incasso. Bij afsluiten op of na de 25ste moet je voor de eerste betaling gebruik maken van de iDEAL-link, die we je toemailen.

Hoe weet mijn kapper dat ik betaald heb?

Hoe weet mijn kapper dat ik betaald heb?

De kappermaakt ook gebruik van de software van Slimknippen en kan van alle klanten de status van het abonnement inzien. Als je een keer niet hebt betaald, dan zal Slimknippen de kapper een seintje geven. Je krijgt zelf ook een betaalherinnering. Zodra je betaald hebt staat je abonnement weer op 'groen'.

Kan ik meerdere abonnementen afsluiten?

Kan ik meerdere abonnementen afsluiten?

Kappers bepalen zelf welke behandelingen (zoals knippen, wassen, kleuren, etc.) ze aanbieden. Je kunt vaak meerdere behandelingen kiezen voor je abonnement. 

Als je voor meerdere personen (bijv. je hele gezin) een abonnement wilt afsluiten, dan moet je elke persoon apart aanmelden.

Abonnement beëindigen?
Iedereen heeft het moeilijk tijdens deze Corona-crisis, ook kappers die gedwogen zijn hun salon te sluiten en daardoor geen inkomsten hebben. Steun ze met een support betaling door je abonnement door te laten lopen.  Wil je liever niet betalen, dan kun je je abonnement ook pauzeren. Je betaalt dan niets tot je je pauze weer stopt. Stay safe en wees lief voor elkaar 

Aanmelden

Een kapper vinden

Een kapper vinden

Via de knop Abonneren kun je je kapper zoeken. Dat kan door op plaats of naam te zoeken in het zoekvenster, of door je kapper te zoeken in Google Maps.

Wanneer je je kapper niet kunt vinden is hij of zij waarschijnlijk niet bekend met Slimknippen. Je kunt ons dit laten weten, dan zoeken wij contact met je kapper om hem of haar over ons te informeren.

Een abonnement kiezen

Een abonnement kiezen

Zodra je de kapper van je keuze bevestigd hebt ga je door naar de tweede stap, waar je een abonnement kunt kiezen. Welk abonnement je kunt kiezen hangt af van het aanbod van je kapper, die ook de prijs bepaalt.

Wanneer je kapper meerdere abonnementen aanbiedt is het soms mogelijk om meerdere abonnementen te combineren (bijvoorbeeld: knippen en kleuren). Je moet in dat geval natuurlijk wel al je abonnementen bij dezelfde kapper afsluiten.

Neem een abonnement

Persoonlijke gegevens

Persoonlijke gegevens

Zodra je een abonnement gekozen hebt ga je verder met de derde stap, het invullen van je persoonlijke gegevens. Wanneer je nog geen 18 jaar bent of wanneer je een voogd hebt kun je geen abonnement afsluiten zonder je ouders of je voogd. Laat in dat geval je ouders of je voogd het abonnement afsluiten.

Neem een abonnement. Heb je al een abonnement? Dan kun je je gegevens online wijzigen.

Incasso machtiging

Incasso machtiging

Door akkoord te gaan met de machtiging accepteer je onze algemene voorwaarden en machtig je ons om het abonnementsgeld maandelijks van je rekening te incasseren voor je kapper.

Bevestigen van de aanmelding

Bevestigen van de aanmelding

Wanneer je stap drie hebt afgerond ontvang je een e-mail van ons waarin we je vragen om je aanmelding te bevestigen. Dat doe je door te klikken op de hyperlink, die in deze mail staat.

Aanmelden op papier

Aanmelden op papier

Je kunt ook naar de kapper van je keuze gaan en daar een formulier invullen. De kapper zal dan jouw gegevens invoeren.

Ingangsdatum

Ingangsdatum

Wanneer je een abonnement afsluit kun je er voor kiezen het onmiddellijk in te laten gaan, of op de eerste van de volgende maand.

Wanneer je het gelijk in wilt laten gaan moet je de iDEAL-link gebruiken, die we je toemailen. Zodra de betaling via iDEAL gedaan is, is het abonnement geldig.

Wil je het abonnement op de eerste van de volgende maand in laten gaan, dan zijn er twee manieren om te betalen. Wanneer je het abonnement afsluit voor de 25ste van een maand verloopt de betaling meteen via automatische incasso. Bij afsluiten op of na de 25ste moet je voor de eerste betaling gebruik maken van de iDEAL-link, die we je mailen.

Identiteitsbewijs

Identiteitsbewijs

Je hebt geen abonnementsbewijs nodig bij je kapper, wel een identiteitsbewijs. Je kapper kan in zijn of haar klantenbestand bij Slimknippen zien dat jij een abonnement hebt, welk abonnement dat is en dat de betaling geslaagd is.

Beëindigen

Een abonnement beëindigen

Een abonnement beëindigen

Wanneer je een abonnement wilt beëindigen ga je naar je account op de website van Slimknippen. Kies dan 'Inloggen' en kies bij de gegevens van je abonnement voor 'beëindigen abonnement'. Je ontvangt een e-mail waarin we bevestigen dat je abonnement beëindigd is. Wanneer je daarna opnieuw een abonnement wilt sluiten begin je opnieuw met de aanmeldprocedure.

Geldigheidsduur

Geldigheidsduur

Wanneer je voor de 25ste van een maand je abonnement beëindigd loopt je abonnement af op de eerste van de volgende maand. Beëindig je op de 25ste van een maand of later, dan loopt je abonnement een maand later af. 

Betalingsachterstand

Betalingsachterstand

Wanneer de automatische incasso mislukt ontstaat er een betalingsachterstand. Wij sturen je een e-mail, waarin we je meedelen dat de incasso mislukt is. We vragen je in die mail om zelf voor de betaling te zorgen door de iDEAL-link te gebruiken, die in deze mail zit. Zolang de betaling niet gelukt is, is het abonnement niet geldig. Je kapper ziet dit in zijn administratie op Slimknippen en zal je vragen om voor de behandeling het normale tarief te betalen.

Bevestiging van de beëindiging

Bevestiging van de beëindiging

Wanneer betaling na twee herinnerings e-mails uitblijft beëindigen wij het abonnement, wat we je meedelen in een e-mail. Wanneer je later weer een abonnement wilt afsluiten begin je opnieuw met de aanmeldprocedure.

Betaling

Automatische incasso

Automatische incasso

De betaling van je abonnement verloopt veilig via automatische incasso. Een machtiging voor een automatische incasso afgeven gebeurt in de aanmeldprocedure. Wanneer je nog geen 18 jaar bent of een voogd hebt zal je ouder of voogd de machtiging moeten geven. Wij dragen het abonnementsgeld af aan je kapper. Wij vragen een vergoeding van 3,5% voor servicekosten.

Storneren

Storneren

Bedragen die van je rekening worden afgeschreven kun je terug laten boeken (storneren), binnen 8 weken nadat ze zijn afgeschreven. Je hebt die mogelijkheid zodat je onterechte betalingen kunt corrigeren. Wanneer je abonnementsbedragen storneert is het abonnement niet geldig (geweest) in de periode waarvoor je storneert. 

Betalingsherinnering

Betalingsherinnering

Wanneer een automatische incasso mislukt ontvang je een e-mail waarin we je meedelen dat de betaling mislukt is. 

Nabetalen

Nabetalen

Een bedrag dat niet automatisch is geïncasseerd, kun je betalen door de iDEAL-link te gebruiken, die in de e-mail zit.

Wat kost Slimknippen?

Wat kost Slimknippen?

Wij berekenen 3,5% kosten voor het gebruik van Slimknippen. Een abonnement van bijvoorbeeld 17 euro kost je dus 17,58 euro. Voor dat kleine beetje extra zorgen wij er voor dat alle betalingen soepel verlopen, krijg je toegang tot je dashboard, kun je online afspraken maken, en nog veel meer.

Garantie

Dienst niet geleverd

Dienst niet geleverd

Er zijn situaties denkbaar, waarin je een abonnement hebt afgesloten zonder dat je er gebruik van kunt maken. Denk bijvoorbeeld aan bedrijfsbeëindiging door je kapper. Wanneer je geen gebruik kunt maken van je abonnement als gevolg van iets dat veroorzaakt is door je kapper heb je recht op teveel betaald abonnementsgeld. Je kapper heeft dit abonnementsgeld van ons ontvangen en zal dit aan jou terug moeten betalen. Je kapper heeft met ons een overeenkomst, waarin hij of zij akkoord gaat met deze afspraak.

Dienst niet naar tevredenheid

Dienst niet naar tevredenheid

Wanneer je niet tevreden bent over een behandeling door je kapper adviseren wij je om dit met je kapper te bespreken. Mocht er een verschil van mening ontstaan, dan kun je je richten tot de Geschillencomissie Uiterlijke Verzorging. Zij bemiddelen in dit soort situaties en kunnen je bijstaan in een conflict.

Klachten over Slimknippen

Klachten over Slimknippen

Wanneer je niet tevreden bent over de dienstverlening van Slimknippen kun je contact met ons opnemen, of een klacht indienen. Dit zou kunnen gaan over het gegevensbeheer op onze website, of over het betalingsverkeer. Wij zullen er alles aan doen om je klacht op te lossen.

Cadeaubon

Abonnement cadeau geven

Abonnement cadeau geven

Wanneer je iemand een origineel en comfortabel cadeau wilt geven, zou je kunnen denken aan een kappersabonnement. 

Assortiment cadeaubonnen

Assortiment cadeaubonnen

Iedere kapper kan zijn of haar abonnementen aanbieden in de vorm van een cadeaubon. Je kunt het abonnement voor een periode naar keuze (in hele maanden) cadeau geven. Het verschil met een gewoon abonnement is dat het een abonnement is met een bepaalde duur (bijvoorbeeld 3, 6 of 12 maanden), en dat de betaler iemand anders is dan de abonnementhouder.

Account

Persoonlijke gegevens

Persoonlijke gegevens

Je persoonlijke gegevens kun je altijd zelf wijzigen door in te loggen, bijvoorbeeld omdat je bent verhuisd. Als je van bank bent gewisseld, vul dan tijdig je nieuwe IBAN-nummer in zodat een incasso-opdracht niet mislukt.
Veiligheid en phishing

Veiligheid en phishing

De hele Slimknippen website is beveiligd via een beveiligde verbinding. In de adresbalk van je browser staat een slotje en als je daarop klikt zal de browser aangeven dat de verbinding beveiligd is en dat de website waarmee je communiceert ook daadwerkelijk slimknippen.nl is. Voorbeelden:

Als dat niet zo is, vul dan geen persoonlijke gegevens in en neem contact op met ons!

Slimknippen zal je nooit telefonisch of per e-mail om persoonlijke gegevens vragen. Als je dus telefonisch of per e-mail wordt benaderd en wordt gevraagd je wachtwoord, IBAN-nummer of dergelijke te verstrekken, doe dit dan niet!

Inlognaam en wachtwoord

Inlognaam en wachtwoord

Kies een inlognaam die je relatief makkelijk kunt onthouden, bijvoorbeeld je eigen naam of je e-mailadres. Als een inlognaam al in gebruik is kun je bijvoorbeeld je geboortejaar of huisnummer toevoegen.

Kies een voldoende lang wachtwoord, dat bestaat uit verschillende karakters, cijfers en leestekens. Gebruik niet een wachtwoord dat je misschien ook op andere sites gebruikt.

Mocht je je wachtwoord zijn vergeten, dan kun je deze altijd opvragen. Je krijgt dan een e-mail toegestuurd op het bij ons bekende e-mailadres met een nieuw wachtwoord.

Tip: aangezien je misschien niet vaak op slimknippen.nl zult komen kun je er ook voor kiezen altijd een nieuw wachtwoord te laten mailen. Dan hoef je alleen je inlognaam of e-mailadres te onthouden en is je wachtwoord altijd uniek en zeer moeilijk te achterhalen.

Betaaloverzicht

Betaaloverzicht

Na inloggen kun je in het betaaloverzicht zien welke incasso-opdrachten er zijn uitgevoerd en wat de status er van is. Mocht een incasso mislukken, dan sturen we je een e-mail waarin we uitleggen hoe je alsnog kunt betalen. 

Klantenservice

Heb je een andere vraag of klacht, laat het ons dan weten. Hieronder vind je hoe je contact met ons kunt opnemen. Ben je klant en heb je een abonnement bij je kapper en wil je gegevens wijzigen? ga dan naar Mijn Slimknippen om je gegevens te wijzigen, etc.



E-mail

Wil je een e-mail naar de klantenservice van Slimknippen sturen?

Stuur deze naar klantenservice@slimknippen.nl

of maakt gebruik van ons contactformulier.